Welcome

From Ordinary to Extraordinary Person

Thursday 21 March 2013

Sekian Lama Menyepi



Sekian lama menyepi..Insyaallah aku cuba untuk konsisten menulis!(Erm!)


Bermula kisah pekerjaan di tempat lama yang bagi aku...Tak usahlah dikenang lg. Past is past...Tak mengapa, aku percaya rezeki ada di mana-mana.

Sepanjang 'menghilangkan diri' banyak perkara yg terjadi. Seperti kata Ustaz Kazim Elias,dalam bukunya 'Tuhan Sedang Menguji Kita', setiap apa juga yang berlaku dalam hidup kita ada hikmahnya.Barangkali kita sukakan sesuatu,tapi itu bukan yang terbaik untuk kita. Dan ada juga kita bencikan sesuatu tapi itulah yang terbaik untuk kita...Aku suka baca buku ni berulang-ulang kali. Diibaratkan ustaz tengah bagi ceramah kat diri aku kala aku rasa down...Sebabnya aku beli buku tu pun masa aku sangat-sangat perlukan seseorang untuk menjadi penguat semangat untuk bangkit. I love you, Ustaz Kazim!


Seorang rakan mencadangkan untuk aku menulis cerpen dan novelku di sini.. Insyaallah jika tiada halangan, akan aku tunaikan. Maklumla dengan alasan yang kononnya aku super busy ni...e-novel & e-cerpen aku terbengkalai.Hadesss!


Ok, ketemu lagi di lain masa...


p/s: U'all tahu 'xerox' tu apa??...Ya Allah kesiannya aku...Baru aku tahu, maksudnya photocopy..Fotostat dalam bahasa jawanya. Hadesss sekali lagi untuk diri aku.Ces!


No comments:

Post a Comment